onsdag 14 februari 2018

Mitt LIV är tillbaka.

Linda-Marie Erikssons foto.

Jag fattar inte hur jag tänkte då jag ville jobba 7:00 - 16:00 måndag till fredag?!?!
Under februaris dagar har jag hunnit vara mer i skogen på mina skidor med hundarna än på hela förra våren. Dessa skidturer är älskvärda, att får vara ute medan sönerna är i skolan och hinner hem för att  laga middag innan det är dags för träning. Jag är med i deras läxor igen och jag ser ju att deras resultat blivit bättre än före jul. Nu är det ju så att vi har mycket hjälp av våra nära och kära de nätter som vi jobbar allihopa. 

Linda-Marie Erikssons foto.

Om jag njuter av mina lediga vardagar kanske det väger upp tristessen att jobba helg då jag börjar tycka det är trist med helgjobb. Men eftersom H jobbar helger så har vi ju lediga dagar fast de inte är lördagar eller söndagar, detta gör ju också att vi är ledig under loven med grabbarna. 
Tänk vad bra att jag fick möjligheten att testa på ett annat jobb i ett år så jag fick möjligheten att välja.

Linda-Marie Erikssons foto.

Då Henrik kom med idag så passade jag på att tolka uppför Ställers-backen, den är så tråkig att åka uppför. Snäll som han är drar han en SL-pall efter skotern så jag får en fin pistad led att åka efter. 
Ikväll väntar jobb på den tunga avdelningen, skönt att "göra bort" den första natten. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar