torsdag 22 mars 2018

Friluftsliv


Jag har börjat samla på mig lite friluftssaker så jag kan ta mig lite kortare vandringsturer i sommar. Det jag har köpt mig är ryggsäck, tält, sovsäck och så har jag ju soldatköket Jag saknar ett bra liggunderlag som går att göra litet. Jag har planerat en tur till Björkodammen/Bastukojan och så Laxforsberget. Sen har jag en liten fantasi att åka till Luleå skärgård under några dagar, men ingen annan i mina familj vill riktigt följa med (och tältet är ett två-mannatält).

Bildresultat för ferrino tält


Bildresultat för haglöfs oxo 60

Bildresultat för försvarsmaktens soldatkök


Jag brukar läsa bloggar om friluftsliv som innehåller tältövernattningar och olika vandringar och de flesta gör faktiskt kortare turer med kanske en övernattning. Sånt ger mig inspiration till ett aktiv liv. 







2 kommentarer:

  1. Åh så trevliga fantasier. Jag hänger gärna med till skärgården i sommar. Det skulle vara jättekul! Fina friluftsgrejer du fixat.

    SvaraRadera