lördag 17 mars 2018

Ljuvliga dagar

Jag måste ha varit desperat eller haft en psykos förra året då jag valde bort min fritid och möjligheten till att vara i skog och mark. Min arbetssituation måste ha varit hemskt...
Nu njuter jag av långa skidturer i skogen intill husknuten, hundarna skuttandes runt omkring mig och jag älskar mitt gamla arbete igen, jag trivs som fisken i vattnet när jag smyger omkring i nedsläckta korridorer. Problemen som jag upplevde så stora att jag inte kunde vara kvar har jag sopat under mattan och har kommit till insikt att jag behöver inte hålla upp allt "bara" göra mitt jobb.
Jag sköter mitt eget och SKITER i allt annat och det är så himla enkelt.

Linda-Marie Erikssons foto.
Laxforsberget mars-18

Linda-Marie Erikssons foto.
Oscar

Linda-Marie Erikssons foto.


Jag jobbar helger, men det gör att jag får vara ledig under barnens skollov så under sportlovet hade jag möjligheten att umgås med dem alla dagar utom en och en halv dag då jag sov. Vi hann med att sova i Snårbergskojan med Henrik kusin med familj och njuta av den storslagna miljön uppe på Laxforsberget. Vi avslutade lovet med Guldcupen i Skellefteå, vi föräldrar bodde på hotell och fick se på spännande matcher med lite missvisande målskillnader och grabbarna fick umgås med laget i tre dagar. Underbara ledare som skötte allt helt exemplariskt.

Linda-Marie Erikssons foto.

Denna vecka har vi legat i karantän då Henrik startade med magsjukemaraton i tisdags sen har det bara avlöst oss andra och just nu är det bara jag som inte blivit sjuk ännu. 
Jag förstår mig inte på magsjuka, smittokällan (Henrik) har vi alla varit i kontakt med sedan tisdag ändå tar det en och en, varför blir vi inte smittade på samma dag allihopa??? Nu hinner precis en bli frisk och 48 timmar hinner gå, så blir nästa sjuk...

Egentligen har jag massa andra underbara bilder att dela med mig, från min vardag, men vi tar det en annan dag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar