torsdag 29 mars 2018

Glad Påsk

En del tror att påsken firas för att våren kommer, andra för att Påskharen skall få gömma sina ägg (men de föder ju levande ungar) i våra trädgårdar medan en del av oss lever i den tron att detta är helgen då Jesus korsfästes, dog och begravdes för våra synders skull. För mig är påsken som alla högtider en helg då jag har möjligheten att umgås lite mer med mina nära och kära, men det är också en tid då jag saknar de som inte är med oss längre. Det är som att det alltid är en plats som gapar tom vid dessa högtider. Ju längre tiden går desto mindre känns tomrummet men helt fyllt blir det aldrig.
Vila i Frid Älskade Pappa...

Linda-Marie Erikssons foto.

 Jag jobbar fredag-söndag men påsken innefattar ju både torsdag och måndag så det känns helt okay att jobba denna helg. Barnen har lov nästa vecka och då jobbar jag bara två nätter så det blir aborda bra. Vi, eller jag, har planerat in en slalomdag, några skoterturer och ev en baddag. Vår grillstad på älvbacken är framskottad så det blir mat ute i det fria. Sittandes vid elden och peta till den då och då med en "poudda-pinne".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar