måndag 28 februari 2011

Detox kur...

Eller det var visst magsjuka som har härjat hela helgen :/
Jag hade glömt bort hur hemsk denna sjukdom är, tack och lov varar den oftast i tio timmar.
Oscar hade det värst, men han är ju den som blir mest sjuk av oss.
Frida har ännu inte fått den, vi väntar med fasa när hon ska känna sig dålig...

Idag har det varit en underbar vårdag med takdropp från taket, det har varit lite jobbigt att sitta inne och titta på det varma vackra vädret genom mina smutsiga köksfönstren.
Min dag har bestått av att "sanera" bacilusker och jag hoppas de små jävlarna håller sig borta.
Känslan jag hade för 2011 håller i sig, ännu en sjukdom på kort tid, under januari och februari har jag fått ihop mer sjukdagar än på de sex första månader förra året :/.

Sportlovet stundar nästa vecka och jag hoppas att Henrik kan ta komp, semester eller barnledigt på tisdagen så vi kan åka iväg på årets första skotertur med korvgrillning och fastkörningar ;)

(bilden lånad fr blocket) 

GammelVenturen börjar ha gjort sitt eller jag vill ha en ny skoter, en som går bättre i snön och inte väger som ett As, men det är inte riktigt min avdelning det där med skoterköp och min käreste har inte tagit sig tid att kolla upp det åt mig.

En annan plan är att åka till Gällivare, bara tjejerna och jag, under sportlovet och åka lite slalom, mysa i pappas lägenhet och umgås med systeryster och lille Emil.
Jag hoppas att Karin kan vara barnvakt till småMonstrerna eftersom Henrik har jour den helgen.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar