onsdag 2 februari 2011

Mina Fischer

idag var det dax för en tur med mina älsklingskidor, dagens tur gick efter igensnöade skoterspår i Jockskogarna.
Jag gjorde ett arbetsbyte med mamma och pappa, två busiga barn mot en Esko, så de var barnvakt så jag kunde åka i lugn och ro. Passade på att åka efter skoterleden utan något mål, enda målet var att inte känna stress, det är så himla fridfullt att åka i en riktig vinterklätt skog utan ljud från någonting.
Turen blev drygt åtta kilometer och knappt en och en halv timme lång.
Flex skötte sig exemplariskt och hade ett bra flyt i sitt dragande, tyvärr hade han en 45 kilos tung labrador att släpa på, förrutom mig då :)
Esko har aldrig varit med på skidtur så han skötte sig också ganska bra, det blev bara en regäl vurpa givetvis i den brantaste nerförbacken, där luktade det så gott så Esko ställde sig tvärs över spåret, det var bara att åka i djupsnön för mig :/


Yenna, Esko och Flex

Det börjar bli dax att anmäla Esko till Piteå utställning, vi ska ju jaga ett cert så han också blir en utställningschampion.

Medan jag var i skogen hade mamma lagat en underbar köttgryta och kokt potatis till det *mummagott*
så nu är jag mätt och belåten :)
Nu ska jag gå och vara social med systeryster innan hon åker hem till Gällivare.

Tack och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar