fredag 28 januari 2011

Semsterplaner

Ojojoj nu börjar jag planera och fantisera ihop sommarens äventyr :)
Sambon är inte alls lika förtjust som mig, men det gör inte så mycket för att planera och fantisera är halva nöjet för mig, att det sen inte blir som jag tänkt mig gör inte så mycket.
Det blir ingen "långresa" för oss i sommar, kanske fler korta med husvagnen i Norrbotten och Västerbotten hoppas jag att det blir.

Björkliden under midsommarhelgen, men egentligen jobbar jag och vet inte ännu om jag ska ta föräldrarledigt eller inte, men det skulle vara trevligt.
First camp Luleå, en stor camping, där jag helst har en plats på kanten bredvid fd. Arucsbadet.
Mohems camping var ganska nära både stan och havsbadet, men hade ganska tråkig lekplats, det fanns inte så mycket att göra på själva campingen.
Borgaruddens camping och havsbad hade en fin badstrand och långgrunt en bättre lekplats, frächare servicehus och fina skogspromenader med hundarna och till och med en hunddusch, men ganska långt från stan.
Nallikari camping lockar också en aning, det är en lummig mysig camping bredvid havet i Oulu, men här blir det nog att prova på att bo i stuga, vågar inte köra i Finland med husvagnen...
Abisko, men jag är lite kluven för en del av mig vill vara där för att utmana mig själv, att gå längre turer och ta en bastu på kvällen och ha känslan av total utmattning och den andra delen vill att alla ska vara med och mysa hela dagarna utomhus i en underbar fjällmiljö.

Flickorna och jag ska till Stockholm under en helg i maj, då Gröna lund har öppnat och ha en myshelg, bo på hotell, shopping och Grönan, men vi borde få med oss en som vågar åka allt med Matilda för Frida och jag står helst och ser på :)

Sex veckor ska jag vara ledig i sommar tre veckor semester och tre veckor SFP, föräldrarledigt.
Barnen slipper "sommardagiset" även detta år, det är det viktigaste att barnen får känna sig lediga under sommaren.
En annan förhoppning jag har på denna sommaren är att "min" uteplats på baksidan ska stå färdig i början av sommaren så vi kan använda grillringen jag fick i 30 årspresent, det börjar vara några år sen nu :/
Det var sommarens planer, men än är det många månader kvar, så planerna hinner förändras!!!

Idag ska barnen och jag åka till Piteå och hälsa på familjen Andersson som ska bli så trevligt.

Ta hand om er och trevlig fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar