torsdag 9 februari 2012

Vattkoppor -igen???

alltså jag blir galen!
Igår vid lunch ringde förskoleklassen och berättade att O fått vattkoppor, de hade varit till skolsköterskan och fått det bekräftat (samma sköterska som menade att F hade det för andra gången vi december).
Det var ju bara att hämta hem honom och han hade klåda på magen och var lite "knottrig", eller huden kändes väldigt torr.
Henrik vabbade igår halva dagen och han var exakt som vanligt, inga tecken på någon barnsjukdom.
På morgonen när jag väckte honom såg jag absolut inget som kunde vara antydan till vattkoppor, bara lite torr i huden, men det blev vab idag för mig, men imorgon får han då åka på dagis.

Förmodligen reagerade han på kloret och därför blev "knottrig" och fick klåda.
ALLA PRICKAR ÄR VÄL INTE VATTKOPPOR?!!!!

Vi som ordnat en avdelningsfest på jobbet och skulle duka långbord och äta boende och personal tillsammans på en senare lunch och så får jag inte vara med på grund av hysteri mot vattkoppor...
*fan*fan*fan*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar