torsdag 25 juli 2013

Dagarna kommer och går...

Snart är min så kallade semester slut för i år, men det känns inte som jag haft semester, men jag har varit hemma från jobbet och umgåtts mycket med min familj och mina vänner. När jag räknar veckorna jag varit ledig får jag det till 6.5 veckor?
 Tanken med denna sommar var att installera jordvärme i Storbäcken, fixa grunden och bygga en fin lyxig hundgård där, men vi har endast lyckats få tag i installeringskillen som skulle lämna offert för hans jobb, grävningen är ogjort, hundgården och grunden likaså, våra liv stannade upp och ibland står det fortfarande still.

Marknaden var förra helgen, jag bojkottade torsdagen även i år och det kändes bra när man står upp och inte bara följer med strömmen jag tycker det är vansinne att marknaden ska vara fyra dagar, pojkarna var lite missnöjda men accepterade mitt beslut. Fredag och lördag väntade mina ÖIF uppdrag parkeringen, jag har våndas över dessa dagar så jag har till och med haft mardrömmar om bilar och parkeringsrutor.
 Väl på plats var det inte alls så farligt, inga sura miner och de flesta parkerade på de platser vi anvisade dem till, det är så härligt när man övervinner sina "rädslor". vi har vandrat lite på marknaden fredag-söndag köpt remmar, strumpor, cocosbollar,  leksaker och munkar. kvällarna bestod av check av ungdomar. Inte en enda krona sponsrade jag  Blåkrogen med.

Pappas begravning ägde rum den 17 juli, det var så många i kyrkan att jag blev alldeles varm i hjärtat <3
Siv Larsson var kantor och vilken underbar stämma hon har, hennes röst fick kyrkan att klinga. Det var en väldigt sorgsen dag, men ändå vackert. Jag är så glad över att han har varit min pappa och gjort mig och mina syskon till dem vi är!!! Saknaden kommer mer och mer, jag börjar förstå att aldrig mer är här, det känns ledsamt men jag försöker skjuta bort det för jag orkar inte riktigt ta till mig det ännu.

Solen har visat sig i tre dagar nu och vi har värme i luften igen, så vi hänger vid poolen och idag ska vi med Annalena och pojkarna till Fåris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar