lördag 27 juli 2013

Solen skiner

och Oscar har fick en liten släng av solsting igår, två hela dagar i solen sätter sin spår i en blek pojkens kropp, för lite vätska och för mycket sol. Det gör att vi idag bara åker en liten stund till poolen och badar, vi ska försöka lära pojkarna simma i sommar och då är ju poolen bra att träna i.
 Jag känner mig lite dålig då Oscar snart åtta år inte kan simma, i Överkalix kan de flesta barnen simma redan i första klass, men eftersom vi har varit dålig på att vara i badhuset under vintern har de inte lärt sig simma, utan övning blir det ingen färdighet.

 I eftermiddag ska killen och jag på Harrens dag och fiska, det är nog hundra år sen sista jag var med i den fisketävlingen men nu känner jag att det är dax för det, pojkarna ska stanna i Storbäcken så då har vi möjlighet att fiska i lugn och ro.

Hunderiet går på lågfart och nu har Brynne och Linnea hunnit ikapp mig :)
Inlärningen av "Rutan" står på schemat så det är bara att spotta i nävarna och få det gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar