måndag 8 juli 2013

Hundträning

Idag ska jag upp på klubben och jag hoppas att det inte är alldeles fullt med mygg där uppe mitt på dagen. Jag känner att vi har värsta mygginvasionen här i Överkalix, dessa små djur kan verkligen plåga oss kväll efter kväll vissa kvällar är det så förskräckligt att jag inte ens klarar av att ta en promenad :/
 Planen med hundträningen idag är att börja om med korta transportsträckor, rätt position och raka sättande är prio ett idag. Sen ska jag få in den kontinuerliga träningen igen.
 Fysträning är ett måste, men man kommer inte långt med enbart fysträning, Gina måste få använda huvudet också annars blir det inte bra, hon kommer på många egna saker att göra för att få utlopp för sin hjärnkapacitet.
 Inget löp än så länge, jag har väntat på Ginas löp sen vi var i Åsele på MH:et men än har det inte kommit igång. Egentligen gör det inte så mycket att hon inte har börjat löpa ännu, mina mål har ju ändrats efter vägen så det blir ingen brukstävling i år, men ett LP2 (tre tävlingar i lydnadsklass 2 där vi har mer än 160 poäng). Jag tänker inte tävla lika intensivt som jag gjorde för att få LP1, jag märkte att jag/vi fick in mycket slarv i momenten med att tävla så mycket på kort tid. Det kan ha berott på att jag inte delade upp momenten utan körde på hela moment och många moment på samma träningstillfälle. Man lär sig av sina misstag och det gäller att stanna upp och räta till det innan det blir en vana.

Social kompetens går tyvärr inte att läsa sig till :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar