måndag 8 september 2014

Bakläxa på bevakningen

Det som kändes så bra förra helgen blev platt fall den här helgen, genrepet gick åt h-vete. Eller spåret gick inge bra alls vi fick inget slut och hon gick bakspår mitt i alltihop. Jag hade stor lust att skjuta hundj*veln och det är inte ofta jag känner så för min fina Gina. Hennes löp gjorde sig extremt påmind eller jag hoppas att det berodde på löpet för annars är vi körda!
 Patrulleringen går bra, bara jag ger henne tid att markera och inte försöka "hitta" figgarna själv. Tom vet om mina svagheter så han la upp patrullering så jag skulle bli nervös och osäker, men vi tog både ljudet och vinden exemplariskt.

 Idag har jag lagt två spår till Gina, bakspår på båda spåren men sen gick spåren bra alla föremål plockade hon. Spårupptagen gör jag så att om/när Gina tar bakspår kommer hon tillbaka till vägen och då kopplar jag om till halsband och vi gör om och gör rätt, för andra gången tar hon rätt spårväg och efter den rätta vägen kommer belöning ganska snabbt, ca 50 meter. Spårslut båda gångerna var hennes måltid, mat är det som hon gillar (näst) bäst just nu när hennes löphormoner är som värst :/

Till något mer viktig i världen just nu är att vi har val om mindre än en vecka och jag har inte tagit ställning, det är bara i lanstingsvalet jag vet var min röst kommer att falla, Herr Ögren har gjort sitt enligt mig! Kommunvalet känns väldigt oseriöst, tyvärr... jag tror inte på den nya konstellationen och den gamla har suttit alldeles för länge och börjar visa en aningen storhetsvansinne.
Riksdagen, personligen har jag inte fått det sämre under de åtta senaste åren, men....
Om sex dagar är röserna lagda och då får vi se hur det blir med det, det är inte helt omöjligt att en blir en blank röst, men det beror inte på okunskap utan på missnöje och förlorat förtroende.

Tack och Gonatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar