tisdag 30 september 2014

Hundförarutbildning på F21

Vilken möjlighet jag fått, till och med betalt får jag, 90% av SGI för att få väldigt mycket kunskap inom mitt intresse. Vi har fyra gruppchefer inom militären, två militärer med specialite på hundförare och hundträning, två majorer och en från Högkvarteret som matar oss med kunskaper för kommande uppgift vi som vi ska ta oss an inom försvaret. Frukost, lunch och middag färdigserverade i en matsal, utbildning mellan 7:30-21:00. Vi har sett utbildningskompisarnas hundar jobba med vind, ljud och spår. Allt väldigt bra upplagt!
 Jag ska försöka få tag i figgar så kan man göra en slags bana med patrullsträckor, "Petter1" och material legor  så hon får vinda in området. Sen måste jag variera spårningen, mer fantasi, ett slags upplägg med spåret, Se till att få in återgångar, virrvarr, hårda spår och avhopp...

 Det bästa med allt är att jag bara jobbar måndag och tisdag sen börjar min långledighet, vissa har det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar