onsdag 3 september 2014

Jag rymmer iväg :/

Ibland typ nu känner jag mig som Timon och Pumba "när problemen hopar sig pys, då vänder Du ryggen åt dem"...
 Jisses så jag har saker jag borde/måste göra i SB, det kommer aldrig bli någon ordning där för jag har en förmåga att hitta på massa andra saker hela tiden.
 "Du behöver det" nja, jag behöver få ett sovrum med min sköna säng i som jag får sova i på nätterna, jag behöver få en garderob att sätta alla mina kläder i, bära in alla kartonger från det kalla uthuset innan det blir så rått där att allt förstörs, få reparerat badrummet så det finns varmvatten i kranen varje gång någon behöver duscha, Oscar vill ha sina lister nu och de nya möblerna på plats, Lucas vill börja sova i ett eget rum med hans egna saker och sängar, han väntar tålmodigt på det nya skrivbordet som i sin tur väntar på att bli vitt och jag vet allt detta och ändå sätter jag på mig skyddslapparna och hittar på att åka bort iväg till alla Norrbottens kommuner...
 Idag fick jag i alla fall ett ryck och tömde sovrummet som blivit lite av en gigantisk walk-in-closet, så nu väntar jag till på måndag och kommer inte "vår" tapetserare tills dess ringer jag min andra tapetserare. Broschyrer på olika garderobslösningar är hemtagna från båder IKEA, Lakanpää och Skånska byggvaror och jag vet hur jag vill ha hyllorna med inte riktigt vilka dörrar jag vill att vi ska ha, skjutdörrar lutar det mot.

 Bevakningen tar tid just nu och egentligen är hela septembers helger bokade för detta, men det är ju bara just nu, sen blir det lugna puckar fram till min egen GU:F som är i två veckor. Vi tränar oss nu så vi ska ha en chans att klara av denna utbildning.


        

Eftersom det härjar en hel del älgjägare i mina hemtrakter håller sig hundarna och jag oss till byavägen. Börjat dra med Gina och det är riktigt roligt, stackars långöronen är inte lika förtjusta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar