tisdag 23 september 2014

Tisdag

Försäkringskassan har driftstörningar och jag måste få ut "underlag för sjukpenninggrundande inkomst" *suck* Återkom efter 17:00 idag och på onsdag måste jag ha det.
Hundmaten till Gina är på upphällning, jag beställer från fd foderbilen, men tror ni inte det var slut i laget för tillfället *suck*. Det är inte min dag idag när det gäller beställningar.
 Den här utbildningen får jag betalt för att gå, SGI för förlorad arbetsinkomst, det gör det möjligt att söka "ledigt utan lön" från mitt ordinarie arbete, vilken lyx. Annars har man fått betala massa pengar för att gå olika kurser nu är det tvärtom, till och med milersättning har jag rätt att få. Det blir ju dock en viss ekonomisk bortfall med helt klart värt det. Jag har inga problem med min arbetsgivare att få ledigt med kort varsel och det underlättar ju också en hel del.

 Igår provad Oscar på basket och tyckte det var roligt, det är så att basket träningen är samtidigt som Lucas hockeyträning/skola så därför kan Oscar få träna basket om han vill. Medan pojkarna tränade passade jag på att promenera i "City" med Gina, det var tok kallt blåste riktigt kall nordlig vind rakt genom ben och märg. Nu börjar vi närma oss vintern och det är hög tid att ta på sig långkallsongerna, mössa och vantar. Jag längtar efter att få använda mina skaitskidor :)
Ikväll väntar hockeyträning för Oscar så det blir Bränna igen. Få se om jag tar en promenad eller åker på kafferep hos någon trevligt prick!

 Jag har varit till mamma idag, hon fick ta bort finfina Esko igår <3
Det absolut värsta beslut vi djurägare måste ta, våra hundar lever alldeles för kort. Det börjar vara två år sedan jag fick ta bort Flex men kommer ihåg allt precis i minsta detalj. ett tråkigt minne man alltid bär med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar