torsdag 25 december 2014

Julhelg

Juldagen, det måste vara den bästa dagen på hela året, iallafall på topp tre listan.
 Barnen är glada och nöjda över alla fina klappar de fått. Vi har "bara" haft ett mindre bråk idag, O sköt L i halsen fast reglerna är inte ovanför bröstet. Jo då vi leker krig i vår familj och jag hoppas att detta inte gör mina söner till kallblodiga mördare...
 Julafton tillbringades de första sju timmarna på Brännagården och arbete sen vilade jag några timmar innan det var förberedelse och iväg till systeryster för middag och tomtebesök. Det märks att vi börjar ha stora barn, det var ett behagligt lugn hemma, barnen vaknade inte vråltidigt och det var inte så mycket tjat om "när kommer tomten". Jag börjar tänka på när vi inte är samlade allihopa längre på julaftons eftermiddagen och kvällen, då flickorna börjar göra sina egna traditioner, jag har ju haft den underbara förmånen att alltid (utom ett år och då bad jag om extra pass på jobbet 7:00-21:30) få ha flickorna med mig under julaftons eftermiddag och kvällen. Matilda fick oss att tänka på alla ensamma människor som under högtider som julen får känna sig ännu mer utanför gemenskapen.
 I morgon ska Lucas, Frida och jag till Luleå och på Elgiganten vi ska på mellandagsrea och köpa systemkamera, mobiltelefon och surfplatta från pengar som de fått i jullapp. Oscar har extra träning mellan 10-15 så han och Henrik blir hemma.

Nu ska jag dyka ner i Paradisasken igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar