tisdag 30 december 2014

Årets näst sista dag

2014...
Sitter ensam i köket med kaffekoppen och funderar på vad detta år har haft med sig och jag kan konstatera att det varit en berg -och dalbana. Ett sånt där lagomt år, året har bestått av mycket oro, oro för mina älskade barn. Jag har emellanåt känt mig ganska trött i själen och att känslan av misströstan har ofta infunnit sig.
Flytten till skogen har tagit mycket av vår tid, det blev ju lite överilat eftersom att planen var att flytta tidigaste sommaren 2015 och med facit i handen skulle det ha varit bättre om vi väntat, för barnens skull, jag tror inte att vi skulle ha hunnit rustat färdigt i huset, men vi var inte riktigt redo i livet att flytta. Tyvärr går det inte att göra något åt det nu, bara gilla läget att ångra det man gjort gör inte saker ogjorda, man måste gör det bästa av situationen...
 Nästa år är året då Frida också ska ut i världen, söka in till gymnasiet som i dagsläget verkar vara Luleå, men det är ju inte skrivet i sten. Åren går så himla fort, det är som om man inte hinner med.
 Jag är en svacka i hundträningen, jag kommer mig inte för att träna eller fysa dem ordentligt, tanken på vittringen har infunnit sig många gånger MEN motivationen att träna är bortblåst, det har den varit ganska länge. Nu har Gina magrat av igen och helt plötsligt börja fälla ur sig, hennes ohälsa lyser igenom och det gör mig också nedstämd, jag vet att detta är ett tecken på att löpet kommer igång när som helst.

 Positiva klubben har Årsmöte så här på morgonkvisten :)
Apropå klubbar som leder in mig på föreningar har ÖBHK gratis inomhusträning (dock i en skitliten lokal) kanske jag kan sammanstråla hundträning med Lucas hockeyträning? Träna stadga i momenten och det skulle gå att träna apportering, kryp och vittring där. Målet med hunderiet är ju LP3 och uppflytt till Elitklass under 2015.

Nu ska jag väcka Frida, hon har tandläkartid idag, få se om jag får förvandlas till tigermamman?!
Sen ska jag hämta Emil och Adam från dagis eftersom de är de enda barnen som måste vara på dagis till fyra dagen före nyårsafton, stackars barn (eller är det fröknarna det är synd om)...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar