måndag 29 december 2014

Politik

svensk politik liknar ett Robinson avsnitt med massa rävspel och olika pakter mellan partierna, regeringens budget blir nedröstad och det pratas om nyval i mars. Sverige kommer och stå still i nästan tre månader och vad kostar det med nyval, även tid är pengar.
Nu blir det inte omval för vi har helt plötsligt en sammanslagning mellan alla partier utom vänstern och Sverigedemokraterna, allt för att stänga ute SD, ett parti som kom på tredje plats, valt av svenska folket. Det svenska folket gick till val en söndag i september för att göra sin röst hörd socialdemokraterna fick mest röster på andra plats kom moderaterna och det tredje största partiet i Sverige 2014 blev som alla vet Sverigedemokraterna. Redan för fyra år sen när vi hade val förra gången sa jag till Carro under en morgonpromenad att nästa val kommer ännu fler rösta på SD, Carro höll inte alls med mig, men vi lever i ett missnöjes samhälle där vi letar syndabockar, den enda frågan SD drivit i valrörelsen är om invandringspolitiken.
 Jag tror inte det här är rätt väg att gå för att få SD att förlora sympatier, detta kan lika gärna göra att de får ytterligare röster i valet 2018. Hur känner en riktigt röd socialdemokrat att nu samarbeta med en blå moderat och viceversa?
Den som lever får se vad framtiden har att erbjuda, men konstigt är det i dagens politik.
Rikspolitiken liknar kommunpolitiken, den är den nya konstellationen.

Nåja den som lever får se vad framtiden har att erbjuda.

Idag har jag äntligen kommit mig för att trimma Holly, Matilda badade henne i förrgår så då passade det bra med att använda den nyinköpta Ostermaskinen, tyvärr köpte jag fel skär så det blev väldigt hackigt men nu är hennes öron lite luftigare och det behövs för hennes öron behöver veterinärvård. En blandning av allergi, fuktig utemiljö och otvättade/otorkade öron har bidragit till detta så nu blir det nog öronproppar och ev antibiotika. Stackars lilla Holly <3.

Har hunnit med en tripp till Ikea med systrarna Hansson det jag köpte var glödlampor, värmeljus, fönsterlampa och glas till systeryster. På Stadium köpte jag ett par fodrade Craftbyxa som jag suktat
över i flera månader, nu ska jag väl ta mig ut i skidspåren med nya byxor?! Som om det är det som hindrar mig, nä om jag ska vara ärlig är det nog latmasken som hindrat mig.
Fyra dagar kvar på min långledighet och äntligen varmare ute, imorgon väntar tandläkaren för Frida och träning för Oscar mellan dessa tider ska jag vara barnvakt till Emil och Adam, spännande! 😱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar