onsdag 18 februari 2015

Vilodag 3





Lyssna på ditt hjärta som vet vad du känner
Det finns ingen annan än du som bestämmer
Lyssna på ditt hjärta du har allt inom dig
Det finns inte nån som kan ta det ifrån dig...


Det börjar bli lite påfrestande det här med vila för mig och ingen bil har jag kört på två hela dagar, det hör inte till vanligheten. Jag har inte sett Matilda sen söndag och nu saknar jag henne garnmycket. Jag sitter fast i skogen och ska vila men jag kan inte hjälpa att jag vill iväg, jag vill hälsa på folk, åka iväg med min bil, men med yrsel är jag en trafikfara så det blir en innedag till, vilodag.
 Igår hann jag planera sportlovet som ska tillbringas med mina barn, jag hoppas att H får barnledigt då kan vi vara allihopa. Matilda ska få fara till hennes egna frisör, vi andra tillbringar dagen på Dundret. Jag har tagit tag att ringa dessa tråkiga samtalen som ger mig intyg, sagt upp premunationer och bokat olika tider som ska bokas, gode nöjd känner man sig efter man betar av listan som jag tidigare glömt undan i högen med "viktiga" papper. Sen har jag gjort mina headbang's rörelser och vilat. Detta vilande var nog orsaken till att jag vaknade klarvaken klockan 03:10, men då hann jag göra frukost med kaffe till H som åkte till Stockholm med tidigaste planet. 

 Jag säger ofta "desperata människor gör desperata handlingar" och jag tror jag är på väg att falla i den kategorin, vi får se om det inte ordnar upp sig. Blir man nog pressad av vissa saker och man inte kan ordna till det man känner att man måste ordna till då är det som om hjärnan inte riktigt kan fungera som den ska, man tänker inte rationellt...
Hoppsansan nu ringer mat- och sovklockan, dags för lite hb-rörelse och sen vila...





   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar