torsdag 12 februari 2015

Vi glider på en räkmacka fram

Eller ingenting är skrivet i sten, men det är på gång massa nya saker som är till det bättre, positiv för några av mina kära och jag känner mig fruktansvärt lättad över att det eventuellt till 90% löst sig för två av mina älsklingar. Samtidigt som jag är så stolt över min sambo, han är bara bäst :)
Det ska vara lite jobbigt och tråkigt ibland så det kan bli riktigt bra när det blir bättre.

Jag har kommit igång med träningen igen, styrketräning två gånger i veckan (inte på Sterk) och promenad/jogg/skidor dagligen. Det känns så skönt att vara igång med att röra kroppen, detta medför att mina sovstunder på förmiddagen förkortas eller försvinner vilket i sin tur resulterar i att jag somnar i soffan före 22:00. Idag står Lappberget och skidor på schemat, tror jag slår på bastun och badar efter skidturen, livskvalité :)
Annars är det lite mycket inplanterat under februari, det gäller att hålla stressnivån under kontroll och beta av det som ska göras. Det som står på schemat är facklig utbildning "Värdegrund", Hundförarträning inför "Atlas", introduktionsutbildning HV, Atlas, både Lucas och Oscar har två cuper i hockey på bortaplan. Jag är tacksam att vi är många i familjen som hjälps åt att få ihop vardagen, eller får ihop allt så jag kan ranta runt hela Norrbotten på olika saker.
Långledigheten börjar ta slut och det känns ut som om jag varit ledig i flera veckor, på söndag jobbar jag. Det blev ju ledig två extra nätter då jag ska på facklig utbildning och försvarsmaktens introduktionskurs.
 Nu väntar Peggan att få rulla iväg till Lappberget ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar