torsdag 19 februari 2015

Vilodag 4

Igår var jag mer igång och det gjorde att jag var mer yr på eftermiddagen och kvällen, så idag gäller vila och HB-rörelser.
 Jag börjar bli orolig att jag inte kommer att kunna vara med på vinterövningen, den är om en vecka. Egentligen är en vecka en lång tid och jag känner mig själv ganska bra så jag kommer att chansa, åker och provar. Vi har ju sjukvårdare runt omkring oss och tillgång till fordon...

Min syster har köpt sig en hund, en Staffordshire bullterrier, Nova heter hon.
Nova flyttade till Strömsnäs igår eftermiddag så jag har inte varit och träffat henne ännu med i helgen ska jag väl åka och umgås lite med detta söta hjärtegryn :)


En hundmänniska jag känner, schäferägare, kan gör mig så irriterad eftersom enligt henne finns bara schäfer, alla andra hundar är bara skit. Hon är en riktig åsiktsmaskin.
Jag gillar nästan alla hundraser, mindre bra tycker jag om hundar som avlas med stora hälsoproblem, men det gör ju inte hunden till en "dålig" hund. 
Blandraser är ju också ett hett diskussionforum, jag skulle nog inte köpa en blandras, men för den skull dömer jag ingen som väljer att köpa dessa hundar.
Apropå hundar har jag kommit med en träningsgrupp, det ska bli roligt att börja träna hund i grupp igen. Tyvärr är det på kvällstid och mina kvällar är ju ganska bokade men jag hoppas att jag kommer att ta mig iväg på dessa, utan att det blir ett stressmoment, men hockeyn slutar ju på ca en månad så då blir det ju betydligt lugnare :)

"Ångra har man ingenting för så länge man inte har en tidsmaskin. Näh ångra har aldrig gjort ångrat ogjort".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar