fredag 19 juni 2015

Glad Midsommar

Glad midsommar

Ytterligare ett år har passerat och vi har midsommarafton idag, i morse hade vi lite varmare så jag kunde dricka morgonkaffet på bron, det kändes underbart. Matilda hjälpte mig att göra en rulltårta som jag har dekorerat med jordgubbar och grädde, den smakade ljuvligt till kaffet. 
Flickorna har "krigsmålat" sig inför kvällens aktiviteter, pojkarna åkte till bilutställningen med farmor och jag har bara tagit det lugnt, ska inte iväg på bilutställning eller öltält jag ska bara vara idag, för det är skönast. Frida ska hem vid sju så då ska sönerna och jag ta finbilen och ta oss några ragg åka upp på graven innan vi åker hem till skogen igen.
 Hundarna ska få sig en lång skogspromenad innan, tyvärr har myggen kommit som över natten exploderade alla myggägg och nu är de här för att plåga oss hela sommaren... Jag hatar verkligen alla mygg, hoppas vår nya myggmaskin kommer att göra nytta så vi slipper några av dem iallafall.

Glad midsommar och var rädd om er i helgen.


1 kommentar: