tisdag 16 juni 2015

Skolavslutning och teoriprov - check

"Sommar sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol"...
(jag har alltid undrat hur kaprifol luktar och vad det egentligen är för något?)
Men sommaren lyser ännu med sin frånvaro, idag 16 juni är det moln och en kall hård vind som går igenom märg och ben. Jag är glad att jag inte har min semester nu och tycker synd om de som har sin nu. Hur det än är so vill man ju ha värme på sin sommarsemester. Nästa år har jag första perioden semester och nu är mina latmansdagar slut, Lucas blir 8 år i augusti så från och med nästa år är det bara fyra veckors semester bundet till de perioder som finns... Det känns lite trist, men jag brukar bara ha fyra veckor ändå, men jag gillar inte första perioden. Men jag har haft en plan, så under tre år har jag sparat semesterdagar så nu har jag 39 sparade semesterdagar, nästa år när jag har första perioden så tar jag semester efter andra perioden i augusti.

 Skolavslutningen gick bra, Frida höjde några betyg och i och med det säkrade hon sitt gymnasieval, vi fortsätter med lägenhetsjakten och hoppas och tror att det har löst sig till skolstarten.
Matilda klarade sitt tunga andra år på gymnasiet, i julas och till sportlovet såg det nattsvart ut, men flytten till Kalix och lite mer jävla annamaa gjorde att kurserna klarades och ett tredje och sista år väntar Matilda på Furuhedsskolan.
Båda två ha fått sommarjobb, Matilda byter banan efter tre år inom handels till städerska och Frida har fått via kommunen tre veckors jobb på förskolan.
Teoriprovet klarade Matilda igår så nu är det bara körprovet kvar att göra sen har hon fått nya vingar att flyga med, en stor frihet att ha körkort och en bil att köra runt med, bilen har hon fått av moster och Mattias, lite småfix och en besiktning så är det bara att tanka och köra.

Annars.... ja annars händer det en hel del och det ena värre än det andra, men det är något vi får ta en annan gång. Vi har alla våra ryggsäckar att bära, den ena lättare just för stunden och den andra tyngre just nu. Vissa sätter lätt på sig den berömda "offerkoftan" vissa andra gör allt för att bränna upp den, men så är det med människor, vi är alla olika!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar