lördag 6 juni 2015

Sverige utställningen

Det var länge sen jag sprang vänstervarv med långöronen men idag var det dags att damma av sig kavajen eller det var bara en kofta denna gång.
 I måndags genomgick Holly en rejäl genomgång av pälsen, hon blev så fin och jag 700 kronor fattigare, det är det som är det tråkiga med att ställa ut springer spaniel, att jag måste åka så långt eller minst 10 mil och sen betala minst 500 kronor för själva klippningen, om jag inte går var sjätte vecka till byns hundfrisör? men det kostar också 500 kronor men jag skulle slippa milen.
Jag har saknat utställningen, det var så roligt när vi var iväg med Esko, han var så rolig att visa då han trivdes som fisken i vattnet.



 Holly skötte sig bra, var tyst och lugn i buren och hade focus i ringen, tyvärr lite otålig när jag skulle ställa upp henne, flyttade tillbaka bakbenet och hade svårt att stå still länge, men med tanke på att det är första utställningen för henne är jag nöjd. Vi blev BIS men Hp och en plats i finalen där klarade vi första gallringen med till andra fick vi inte vara med nå längre.
 Hollys kritik:
"Tilltalande helhet, utmärkta proportioner, vackert huvud, fina ögon och öron. Mycket bra hals och överlinje. Rör sig bra fram och bak, väl från sidan. Kunde ha längre steg fram. Bra päls". Domare Ann Carlström
Steget... det berömda steget som ofta är den vinstrika ingrediensen, den måste vi finslipa på, Holly går väldigt lätt över i galopp så nu är det travträning som gäller.
 Sen ska jag se var det finns någon utställning, vill ta någon inoffare och kanske Överkalix utställningen i augusti? Eller då jobbar jag nog.
 Tyvärr har jag inte en enda "ringbild". Men detta är inte sista gången vi springer vänstervarv :)

1 kommentar: