torsdag 4 juni 2015

Matilda 18 år



Vart tar åren vägen??
18 år, min underbara Matilda blir myndig, hon är nu på god väg att bli vuxen. Vilken resa vi har haft ihop. Jag önskar jag kunde ge henne paket fyllda med tro, hopp och kärlek, istället får hon körkort och en jacka, lagomt materiellt :)
 Jag har ännu lite svårt att förstå att hon är 18 år, eftersom jag tycker att det nyss det var jag som var 18 år eller iallafall 25 år, åren bara rusar förbi och jag hinner inte med...
Skulle nästan vilja uppfinna ett stoppur, men det vill nog inte barnen, de längtar att bli vuxen bestämma över sig själva och göra vad de vill, för det är det de är att bli 18 år :)

Pussa och krama era barn lite extra idag för de blir snart stora och vuxna och då blir det inte riktigt samma. Vi, mor och barn, blir på samma villkor, jämnställda. Jag kan inte riktigt förklara hur jag menar???

2 kommentarer:

  1. Fina stora tjejen ♡ Tokigt så fort tiden går. Det känns som nyss M var liten och lärde sig gå över köksgolvet mellan dig och mig.

    SvaraRadera