tisdag 16 augusti 2016

Bevakningsträning.

På torsdag smäller det då har vi hemvärnsövning igen, så vi ordnade en frivillig träningsdag i söndags med olika övningar för att ligga på topp då vi har avlönade instruktörer från bland annat F21 som ska drilla oss i fyra dagar, då vill man ju att hundarna ska förstå vad de ska lukta, höra och spåra efter.
 Gina jobbade fint på ljudmarkeringen och slarvigt i spåret, det blev lite yvigt och hög nos så då missade hon vinklar och vid högt gräs blev det svårt. Egentligen inget nytt, jag vet att hennes svaghet är högt gräs och att hon vill på att gå på vind och vittra in föremålen, då vi lagt lite spår i sommar så kan jag inte kräva så mycket av henne. Där fick vi bakläxa, spåra två gånger till på torsdag, men jag är nöjd om jag hinner lägga ett spår innan dess. Men jag tar med mig ljudmarkeringen och draget ut till figuranten. Bästa schäfer-flickan min.
 En natt till på jobbet och sen packar vi inför torsdagen och det ska bli så roligt, jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar