lördag 27 augusti 2016

Blandad kompott

Då var han här, Fridas alldeles egna lilla hund, Cleo.
En söt Sheltie hane från Gällivare, kennel vald efter Kristinas fina harmoniska tikar, så vi hoppas att denna kille ska bli som dem. Mina tvivel på ungdom och hund har varit starka fram till nu, jag har varit hundvakt i veckan och Matilda hoppar in som valpvakt på måndag och sen får vi väl se hur det blir. Mina farhågor är att det blir långa dagar ensam för Cleo, men jag vet att Frida kommer att göra det som krävs för att Cleo ska ha det bra. De här dagarna med Cleo har gjort mig ganska valpsjuk, jag har varit tvungen att påminna mig själv flera gånger att det inte är min hund.


Request Legendary Look

Dagarna i Luleå var ju väldigt fina, många timmar ute kring Tunastrand, ett fint område att rasta Cleo på, eftersom det inte är några bilar där, dock en hel del motionärer och andra hundar. Än är Cleo så liten och osäker så han följer fotspåren från Frida eller mig. Det är det man tar fasta på och ser till att underhålla så får man en bra grund till följsamhet.


Tunastrand



Apropå det här med åldrandet, nu har jag mindre än ett år kvar till 40 och se vad jag har fått införskaffa mig... Men shit den skillnaden på skärpa och ljuset när jag satte på dem, tidigare var bokstäverna som grumliga och suddiga, nu är de så klara att jag nästan blir yr.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar