lördag 3 december 2016

Juletid

 December är här, jag chillar vidare och fick fram julen under mindre tvång precis till 1:a advent så nedervåningen är klar, övervåningen är städad men inte pyntad. Det saknas stake i detta hus :). 
Julklapparna börjar vara klart, eller nästan iallafall. Jag bara måste åka till Luleå en sväng innan jag är riktigt klar. Jag har lagt in en mördarvecka jobbmässigt under julveckan, går på måndag och vakar av fredag jag gör fyra nätter på rad vilket inte hör till det normala, men då får jag vara ledig alla röda dagar under julen, "man måste ge för att ta"... 
 Julplaneringen är också klar, eller grovplaneringen iallafall. Julen som ska vara barnens tid då man ska umgås med nära och kära, vila upp sig och ha det gott. Jag har aldrig reflekterat över "en vit jul" förut, men julen kan ju vara ett rent helvete om det vill sig illa. Det är många som inte alls ser fram emot julen, med allt det den innehåller. Fattigdom, ensamhet och missbruk gör sig påmind under denna högtid. Så vi som inte har de problemen borde vara extra tacksamma och ödmjuka inför denna högtid.

 Turbulens på olika plan, men jag håller mig på min kant och försöker att inte hamna i centrum. 
För några veckor sedan gjorde jag färdigt mitt cv och sammanställde mina betyg, referenser och intyg så allt är färdigt om/när något intressant dyker upp. Jag känner att det kanske är dags att börja se sig om nya stigar, 18 år åt samma arbetsgivare är en lång tid. Min förmåga att vara positiv och utvecklande har försämras, jag ser så många hinder och försämringar inom äldrevården så jag vet inte om jag vill vara med om längre. Det är ändå tur att jag är på natten för då får jag pyssla på för mig själv, jag står för prioriteringen och den förmågan har inte försämrats...




    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar