fredag 9 december 2016

Klappjakten

Upploppet blir nästa lördag eller kanske redan på måndag, inköp på de klapparna som ska vara med i det "julklapp-spel" som vi blivit inbjudna till.
 Annars är jag verkligen i fas med alla klappar, de är till och med inslagna och det tillhör verkligen inte till vanligheten. Jag brukar slå in klappar kvällen före julafton i panik och inte alls tycka det är mysigt och juligt, varje år har jag missat något så det brukar bli en tur till OKQ8 på julaftons förmiddagen. Men håller man sig hemma på sina lediga dagar då hinner man mycket.
Julen som egentligen ska vara tiden då vi ska umgås med nära och kära, ta det lugnt och ladda batterierna. I år är julafton på en lördag och det är ju så hemskt för julledigheten blir så kort, jo kanske för alla som har måndag till fredag jobb, men för oss som jobbar vare sig det är jul, nyår, påsk eller midsommar spelar det verkligen ingen roll vilken veckodag julafton är, vi får lov att knega vilket som. Nej då, jag är inte bitter jag...
 Jag har värsta lyxen för jag har lyckats göra mig ledig från den 23 december fram till 29 december alltså alla röda dagar, sen vakar jag av nyårsafton så då får jag också vara ledig. Jag är inte beroende av den rödmarkerade dagarna i kalendern utan för mig är det mina arbetskamrater som gör skillnad.

Sökte nytt jobb för några veckor sedan, men igår fick ett mail där de tackade för mitt intresse men valt en annan till tjänsten, det kändes ju lite surt. Jag hade ju inte den rätta utbildningen till tjänsten så inte är det så konstigt att den gick till annan sökande. Trots detta så blev jag en aningens besviken, fröet sådd på nytt och annorlunda.

I tisdags var jag till doktorn och gjorde en hälsoundersökning och det var ju på tiden eftersom det enda som fanns i min journal var då jag varit gravid och en röntgen undersökning som visade på en kompression på sista bröstryggskotan. Men nu har jag lämnat några rör med blod som ska visa att alla värden är okay.

 I helgen väntar 30 timmars jobb, så det blir nog inte gjort så mycket i helgen. Vi har inga hockeymatcher så det blir en lugn helg med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar