fredag 16 december 2016

Värsta sjukstugan

 I måndags hade vi Luciafirande med Lucas och hans fina klass, de var super duktiga de har verkligen lagt ner massor av träning inför denna kväll. Fina, långa och lite svåra julsånger bjöd de på. Lucas har väntat på detta och älskar att uppträda och läste en vers med klar och hög stämma. Efteråt blev vi bjuden på kaffe, must och fika en mycket blek Oscar sluter upp från sin träning, han berättar att han spytt på träningen så fort in med honom i bilen och hem till Bäcken, vi fick hälsa magsjukan välkommen till oss. Idag, fredag, har alla utom H legat på toalettgolvet i fosterställning bedjande om nåd till högre makter. H har istället drabbats av feber så han ligger däckad av det istället. Hela veckan har vi varit i karantän hemma i Bäcken, sovit i omgångar i soffan både dag och natt. Men jag är så glad att vi fick detta denna vecka och inte nästa vecka, för det hade ju varit väldigt väldigt ledsamt.
Oscar missar sin hemmamatch mot Pajala ikväll, då han haft feber tisdag-torsdag. Jag har haft ut honom idag, bara för att han ska få lite friskluft men då han ännu inte kommit igång med att äta tog orken fort slut. Nu har vi beställt proteinrika drinkar av farmor som hon köpt från Ica. Lill-Oscar som redan är så tunn och mager, att han inte äter på två-tre dagar är absolut inte bra.

 Imorgon ska jag till storstan och slutföra decemberarbete och se till att allt är på topp nästa helg. Jag kan ju gissa att tiotusentals andra norrbottningar kommer att göra mig sällskap. Får även träffa Frida då hon vägrar komma hem till alla baciller som florerar i Bäcken, och jag kan ju förstå henne.

 En fantasi, en dröm har slagit rot i mitt huvud, inför julen 2017...






Bildresultat för thailand


På våning ett och två ligger sviterna. Familjersviterna i etage ligger högst upp i husen.


..... endast ca 100 000 kronor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar