lördag 7 maj 2011

Avspark

Idag har jag varit på en tränarutbildning -Avspark, som hålls av fotbollsförbundet.
Vi körde hälften teori och andra delen praktiska övningar, oj så roligt det var.
Fotbollsglädjen fyllde hela kroppen, jag vill också vara med att spela fotboll..
Smålagsspel, stafetter, långa och korta passningar, pass med tre bollar samtidigt och massa annat roligt.
Det är det där jag ska komma ihåg då det känns lite jobbigt.

Vi ska alltid sätta barnet i första hand och nivåanpassa allt vi gör.
"Så många som möjligt- så länge som möjligt" är ledorden!!!
Nu har jag skickat iväg ett sms till en mycket engagerad tjej som förhoppningsvis kan komma och hålla i någon målvaktsträning för våra tjejer. Hoppas hon har tid för det.

Imorgon har "vi" cup hela dagen lång, jag vet tyvärr att ett av lagen är fruktansvärt stora och har flera med riktiga hårda skott :/
men hoppas att de två andra matcherna ska bli jämnare och att vi ska få dundra in något mål!
Den här helgen har verkligen gått i fotbollens tecken, vilken tur att jag var ledig så jag kunde medverka i detta!

Nästa helg blir lite värre...
Jobbar 13-21 lörd o. sönd, H har brandjour, Yenna och Esko ska ställas på SKK utställning här i Överkalix, vi har ÖIF uppdrag *2 och brukshundklubben har dubbeltävling i lydnad.
Det kommer att bli lite körigt och vi kommer att behöva några barnvakter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar