måndag 30 maj 2011

Snart är det sommarlov

Flickorna får sommarlov nästa fredag, men har inte så många "vanliga" skoldagar kvar.
Vi andra får knoga vidare några veckor till innan det är dax för semester, fyra veckor tillsammans alla sex blir vi lediga denna sommar, helt underbart.

Jag tror inte på att "lappa ihop" semesterana så barnen får vara lediga tio veckor varje sommar, utan jag tror det är lika viktigt för barnen att mamma och pappa får vara lediga tillsammans och bara vara, minst tre veckor har vi lovat varandra att vi ska ha semester tillsammans och en grundregel för vår ledighet är att pojkarna ska slippa gå på sommardagis. Så har vi valt att lägga upp vår sommar.
Eftersom jag jobbar varannan helg och H har jour var tredje blir det inte så många dagar ledigt för oss under året :/.
Att jobba varannan helg börjar kännas lite tråkigt, det är alltid något när man jobbar helg och tyvärr har man inte obegränsat med semesterdagar, men vad har man för alternativ? man ska vara glad att man har ett jobb nu för tiden!

Annars känns livet lite mer i balans just nu...
För några veckor sen kändes det ut lite jobbigt, massa saker inbokade och massa måsten som jag egentligen inte valt att göra, men vi redde ut det och nu har "båten planat ut" och det känns mycket bra!
Visst är de flesta kvällar bokade, men det är med saker jag själv valt att göra och då känns det mycket roligare att gör det.
Jag tror att resan till Sundsvall fick mig att landa!!!
Morsdag har varit och farit... 
Middags hos mammsen på lördag med tårta och samvaro med mina bröder och föräldrar och söndagen firades med mina gamlingar på TVG och sen med mina fotbollstjejer i regnet på fotbollsplanen, avslutades vilse i skogen med Petra och fem hundar...
En tanke till alla barn och ungdomar som inte har en mamma, på ett eller annat sätt. 

Tyvärr har jag insett att med vissa människor gäller envägskommunikation och det tänker jag inte gå med på, så nu gäller det prat om väder och vind...

"utan förtrolighet - ingen riktig vänskap"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar