torsdag 29 september 2011

Egoister

Det känns som om vi är i en tid då allt ska vara till ens egen vinning, vinner inte jag på det så är det inte värt att genomföra.
Var har demokratin och ideellt arbete tagit vägen?!
Är det här vårt framtida samhälle?
Eller har jag råkat umgås/pratat med ovanligt många gnälliga egoister det sista halvåret?
Kanske jag också är rätt gnällig av mig, för ett tag sen åkte jag till Carro på lunchrasten och spydde ut en massa gnäll om sånt som hon inte hade en aning om och egentligen inte skulle behöva ha en aning om, det måste ju verkligen ha förgyllt hennes dag :/ ...
Min kära mor brukar påpeka för mig att jag ska vara glad över det jag har och det är ju sant!!!

Jag vill verkligen ringa en snickare och göra om vår "underbara" 90-tals hall.
Golvvärme, egenbyggd garderob o sittbänk med korgar, en vägg med pärlspånt och målad källardörr skulle göra susen ;)
Min kloke sambo har försökt intala mig att vi måste göra något åt källare INNAN vi påbörjar med något annat, men det är ju inte vi/vi som ska göra hallen det är ju en snickare ;)
Jag tycker att H har sett för mycket på "arga snickaren".

Nu ska jag drömma mig bort på ikea frakten var endast 495 kronor och jag vet en till som sitter med ikea katalogen och drömmer sig bort!

"förr var det de stora idealisterna som blev politiker, idag är det de stora egoisterna som blir politiker"

1 kommentar:

  1. Ingen fara. Till mig kan du gnälla hur mycket du vill, för jag får ju gnälla till dig när jag behöver det. =)

    SvaraRadera