fredag 30 september 2011

Mina barn på affärer

brukar jag försöka undvika, iallafall om det ska vara många och långa besök i olika affärer.

Men ibland har man ärenden man måste göra och då måste pojkarna komma med, idag hade jag en lista lång som Torne älv som jag måste göra, det var Norsjö färg o. design, Stuk, Larssons järn, swedbank, handelsbanken, ica, ÖIF kansliet, Ordf. Öif fotbollen, Glas o ram och Seth.
Ja alla Överkalix affärer kan man säga.

Bröderna Bus 


Vi tog halvlek och åkte till Carro på kaffe och försäljning av te o kryddor, fram till dess hade pojkarna skött sig exemplariskt...
Men på Larssons brakade det lös och mitt förmaningstal i bilen var helt bortblåst, de hann riva ner stavar, klättra på pallar och efter ledstången i trappan upp till övervåningen...
Jag blir så förbannad då de inte kan sköta sig, stå lugnt vid mina ben medan jag betalar och pratar med folk, alltså det rör sig om MAX 20 minuter på varje affär.
Att behöva spänna ögonen i dem och hota dem med att de måste vänta i bilen på nästa affär..
Bli en arg mamma hela tiden :(
Att Larsson sen har blivit sämst på att lämna rabatt gjorde ju inte saken bättre!!!

Det slutade med hemresa och arga förmaningar i bilen och jag vet att jag pratat till döva öron, för nästa gång vi ska på affärer är det samma visa igen!!!

Håhåjaja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar