måndag 19 september 2011

Spik i foten

Tur att jag är ledig idag.
Oscar trampade in en spik i foten igår och den rev ett ganska fult sår, alsolomläggning och fucidisalva idag så ska väl alla onödiga bakterier dras ut?!
Gossen får vara hemma idag för han är lite öm och halt på vänster fot.
Nu leker Bröderna Bus för fullt på vindan och det går ingen större nöd på honom.

Måndagen har bestått av det vanliga "måndagsplocket" tvättmaskinen går varm och jag tror ca 20 strumpor har blivit tvättade, vi har haft lite kris på sockfronten.
Jag är helt övertygad på att tvättmaskinen äter strumpor, som ett slags bränsle för den.

Igår kväll såg Matilda och jag "never say never" en slags dokumentär om hur Justin Bieber blev känd och lite om hans liv .
Jag som egentligen har mycket svårt för "flickidoler" fick en varm känsla i kroppen och att ingenting är omöjligt...

Ikväll har både Frida och Matilda basket träning, så jag ska försöka ha middagen färdig till senast 16:30.
Matsedel är gjord för åtta dagar framåt, känner att jag måste ha bättre koll på middagarna.
Egentligen skulle idrotten innehålla näringslära och kosthållning, eller om det är ett ämne då både hemkunskapen och idrotten skulle kunna samverka.
En del saker från hemkunskapen måste ju vara förlegat och bytas ut mot detta viktiga ämne.
Många unga tjejer och killar förstår inte vikten med bra mat och regelbundna måltider, speciellt i samband med träningar.

"Den som tiger samtycker"....
är det så?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar