tisdag 15 november 2011

En ledig dag

Tisdag och helledig, det gillas väldigt mycket...

På schemat idag står storhandling med Lucas, få se hur det kommer att gå, han kan ju vara en aningen besvärlig i affär-situationer om jag säger så...
Jag måste hämta ut två julklappar som tomten skickat till mig, han hinner ju inte lämna alla julisar på en och samma dag!!!

Oscar fyller år imorgon och vi ska ha tårtkalas till faster, farmor, Jenny (farbror jobbar), mormor, moster och lillkusinen Emil.
Sen blir det barnkalas på lördag för hans kompisar, dock är antalet barn reducerat via modern, annars hade inte ens Vännes byastuga räckt till :/.

Oscar förskoleklass är jag inte helt nöjd med, det känns ut som en fortsättning på dagiset och inte förberedande för skolan :/
Lokalerna passar inte till en förskoleklass, det är alldeles för stort och småvrån överallt, massa ställen där barnen får härja fritt utan någon vuxen som har uppsikt på dem.
Fritids är än värre, där är det förvaring på hög nivå och djungelns lag gäller rakt igenom.
På torsdag före jobbet ska jag göra ett besök på "lekis" innan jobbet och kolla läget och göra mig en egen uppfattning på situationen.

Nä nu ska jag och sonen hitta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar