söndag 27 november 2011

Motion!

Jag behöver motion, då mår jag som bäst och är inte så fruktansvärt trött på kvällarna!

Hela förra veckan gick mitt motionshumör i strejk, jag orkade inte klä på mig och gå ut i ett jäkla slaskväder för att sedan behöva dammsuga och skura golvet från allt hundarna dragit in.
I stället la jag mig i soffan och somnade som en klubbad säl vid åtta-nio på kvällen, helt medvetslös i flera timmar sov jag på soffan.
Jag missade tjejerna och höra om deras dagar varit eller hjälpa dem med läxorna, sagodax med pojkarna i samband med deras nattning och kvällsmyset med killen då alla somnat och man kan pratat ostört, då sov jag i soffan...
Motionerar jag på kvällskvisten somnar jag aldrig i soffan, jag hinner inte bli så förskräckligt trött utan är som nöjd och utvilad efter en ca timmes tystnad och ensamhet.

Bästa tiden för motionen är 19:00, men då börjar det bli dax för nattningen av pojkarna och då passar det dåligt med livspusslet, så den brukar ofta vara efter nio innan jag tar mig ut och det är egentligen för sent!
Så jag har kompromissat med mitt livspussel och kommit fram till 20:00 ger jag mig iväg.

En annan tanke är att föra in styrketräningen i mitt liv igen.
Vi har en tyngre period på mitt jobb och ryggen, nacken och axlarna värker en del så jag borde helt enkelt bli lite starkare, sen skadar det ju inte att "stama" till gammelkroppen heller ;)

Nu är det dax för sängen för klockan ringer 05:45 imorgon, nya friska tag väntar frk Eriksson ;).

"Gott samvete är den bästa huvudkudden"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar