måndag 26 december 2011

Det blir inte alltid som tänkt sig...

Julhelgen 2011.

Det var en annorlunda julhelg för oss, vi har fått tillbringa den i hemmet på grund av massor av bacillusker.
Lucas drabbades av magsjuka redan dan-före-dopparen den avlöstes med hög feber och garn slemmig hård hosta :/
Julafton preparerade jag honom med alvedon och ipren och han mådde relativt bra, formen på Lucas var ungefär den samma på juldan, men idag är det som om det har vänt, kvar är bara hostan och en hel del slem...
Tyvärr har Oscar börjat klaga på ont i kroppen och frossa, så det är väl bara att räkna med nästa sjukling.
Annandagen tänkte jag tillbringa i Storbäcken, men nu när Oscar känner sig risig så blir vi nog hemma även denna dag.

Inte för att jag är bitter, men mina fem lediga dagar har tillbringats hemma, inomhus med sjuka barn, tur att det är övergående och att det kommer fler jular!!!
Det värsta med sjuka barn är att man inte får i dem någon mat eller vätska och när de har kissat eller vilken tid de fick medicin, sen känner jag att tålamodet hos mig själv tryter när de gnäller, det är som om jag är allergisk mot gnäll.
Men lite lustigt är det då att vi drabbats av höstens ALLA sjukor på en och samma helg?!
Imorgon väntar jobb för mig och Henrik får ta vård av sjuka barn.

"man ska inte ropa Hej förrän man är över bäcken"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar