måndag 19 december 2011

Julveckan


med start idag...
Nu jobbar jag tre dagar innan jag har lite ledigt, 22-27 december får jag vara ledig med mina nära och kära :)

Klapparna är nästan klara och inslagna, bara lillebror och Simon kvar.
Planen är att storhandla på onsdag här i Bränna och städa på torsdag, baket skiter jag i det finns så himla gott köpesfika så det är slöseri på tid och energi.

Vi kommer i vanlig ordning att vara ganska mycket på "ranten" denna julhelg, men det tycker vi är kul :)
Dan före dopparedan åker vi till Karin och umgås med H syskon o mor, kvällsbastu efter promenad och massa god mat som tjärlknul och godis.
Julafton grötfrukost i Storbäcken sen vidare till Jockfall för den långa väntan på tomten och det traditionella julbordet.
Juldagen ska jag bara vara hemma, det är årets bästa dag då barnen är så harmoniska och roar sig med alla nya leksaker.
Annandag jul ska flickorna till deras pappa så då kan vi skjutsa dem och passa på att hälsa på Sara och Per.

Mellandagarna jobbar jag och Henrik får vara ledig med barnen så de också får lite jullov.
Nyår vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, Henrik har jour :(....




Fjärde advent
Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.


Mörkret tätnar i advent
och vårt andra ljus blir tänt.


Kölden biter i advent
och vårt tredje ljus blir tänt.


Julen nalkas i advent,
och vårt fjärde ljus blir tänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar