torsdag 21 november 2013

Uppförsbacken känns lång, väldigt lång just nu

men imorgon är det fredag och då hoppas jag att irritationen har blåst bort och att energin har kommit tillbaka igen efter veckans jobbmaraton. Det vankas lunch med två vänner på Sang´s imorgon, ska bli trevligt eftersom det känns länge sen jag träffat dem. Brukshundklubben har fått tillgång till en inomhuslokal så jag har bokat in ett lydnadspass med Gina imorgon, eftersom jag inte haft någon hjärngympa med henne är hon därefter, idag när jag har sovit har hon slaktat Oscars spelarmobil så jag vaknade med ett vrål 13:35, alldeles för tidigt för att känna mig utvilad inför den fjärde och sista natten, men jag vet att det kommer att gå, men tröttheten kommer att ligga över mig som ett illamånde vakum i natt.
Irritationen går ut över barnen jag blir frustrerad när de inte lyssnar på vad jag säger första gången utan jag får tjata, tjata och åter tjata :/

Det positiva är att jag har planerat fram hundträningen, jag kör på att säkra momenten från lydnadsklass2 och lär in de nya momenten till lägreklass lydnaden under vintern, treans moment får komma så småningom, lydnadssäsongen är betydligt längre än spårsäsongen så prio1 blir spårtävling i maj :)
Känns skönt och tryggt då planeringen är gjord.

Hur jag har svårt att förstå hur vi människor är, inte alla med en del.
Något som retar mig just nu är hur en del är så jävla "titelkåta" vanligt sunt bondförnuft går inte att läsa sig till inte heller till vanlig hederlig socialkompentens. Men jag gör allt jag kan för att det ska gå in genom höger öra och direkt ut genom vänster, men just nu känner jag att det blivit en liten omväg innan det hittat ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar