torsdag 28 november 2013

Julstök

Då var det dax igen, upp med stjärnor och stakar byta sommargardinerna i köket till mörkröda gardiner med gråa tomtar på, jag har gruvat mig från igår men nu är köket plockat ner och torkat av det värsta dammet så ikväll är det bara att sätta upp alla julsaker, ska inhandla glögg och pepparkakor kanske julstämningen infinner sig?! Det blir en annorlunda jul i år, en plats kommer att stå tom, en tomhet som gör sig påmind nästan varje dag, nu kommer den storhelg då tanken är att familjen ska vara samlade, men för oss kommer aldrig mer familjen vara hel, en länk i kedjan är borta, kedjan är ännu stark, men den är kortare än vad den var tidigare, lite skörare och kanske lite rostigare...
 Undra om det är mitt undermedvetna som gör att jag springer vidare och medvetet drar mig för att plocka fram julsakerna? Vårt undermedvetna fintar lätt bort oss, kanske för att förskona oss från verkligheten?

 Min himmel har känns ut grå, Gina är ännu mager och Holly har börjat klia sig igen, måste byta till allergifodret igen :/ Det är jäkligt jobbigt att inte ha hundarna i trim, de mår inte dåligt, men de är inte i trim iallafall, jag vill kunna ge dem vanligt foder och bara behöva öka maten för att få dem tjockare eller minska maten för att få dem tunnare, men nä så lätt ska det inte vara något ska krångla.
 Positiva är att hundträningen har kommit igång igen, jag har avancerat med två nya moment till Lkl3, inkallning med ställande och sittande i grupp. Skulle Gina vara sjuksjuk så skulle hon ju inte orka med lydnadsträningen så jag får försöka "förbise" hennes magra kropp och se hennes allmäntillstånd.

 Livet springer iväg och jag har flera gånger tänkte tanken, ska det verkligen vara så här stressigt? Skola hämtningar, middag, träningar, hundar, läxor och jobb. Ekorrhjulet snurrar fortare och fortare, det gäller att hålla i sig i kurvorna.
 Nå nu ska vi åka på hundträning i vår nya fina inomhuslokal som brukshundklubben har fixat till alla våra medlemmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar