torsdag 2 oktober 2014

Genomförande plan

Det skulle jag behöva, helst som en biståndshandläggaren gjort åt mig (hur vet man om det heter "till mig" eller "åt mig"?).
Avvikelserapport varje gång planen inte följs och då ska det följas upp och ses över :)
Då skulle jag ha nystädat hem och göra min löprunda tre dagar i veckan innan lunch, annars blir det rapport. Nu sitter jag i soffan, alla barnen är på väg på sina skolor, hundarna fått sin mat och frukosten bortplockat och jag blev genast väldigt lat. Den här morgonen har jag en liten anledning att vara lat för jag har blivit förkyld, det är ovanligt att jag är sjuk men igår hade jag feber och somnade i soffan redan klockan åtta. Kan ju ha berott på att jag "dygnade". Känner mig sliten idag med tröttheten brukar sitta i sig några dagar.
 Blev lite irriterad idag då ungarna drack upp all mjölk till frukosten vilket resulterade i att jag inte ha någon mjölk till kaffet idag. En av få negativa saker att bo mitt i skogen, man åker inte bara på OKQ8 och köper en liter mjölk.

Har funderat lite på medlemskap på sista tiden.
Vi är med i Överkalix IdrottsFörening, med det medlemskap får barnen utöva de idrotter de är intresserade av, en försäkring hör till och utbildade ungdomsledare håller i deras träningar flera gånger i veckan, vi har tillgång till en bra ishall nästan dagligen och det samma gäller en bra sporthall. Vårt pris till detta är ideella arbeten, genom åren har det blivit fler och fler arbetspass, hockeyn kräver mest arbete, det gäller inte bara jobb som rör "vårt" lag. Förra helgen var det tre pass då Larssons järns cup anordnades och nu i helgen är det ett läger för kommande regionsläger för hockey grabbar från Norrbotten. På söndag har Oscars lag sammandrag i Kalix, det kostar oss bränsle och mat. Sen har vi pass vid marknaden, hundutställningar, andra arrangemang, cuper och läger. Hockey kan ibland kännas mycket, basketen och fotbollen är inte alls på samma sätt. Nu spelar eller tränar bara Oscar basket och jag tror att det inte är så många matcher inplanerade.

Sen är jag med i Överkalix BruksHundKlubb, eftersom jag tävlar med min hund måste jag vara med i en brukshundklubbklubb, annars får jag inte medverka vid tävlingar och/eller prov som brukshundklubben anordnar. ÖBHK har även som krav att man ska vara medlem för att gå de kurser som de anordnar, det ingår också en försäkring på mig som hundförare. Jag får inte så mycket för mitt medlemskap för 450 kronor, men det är ett nödvändigt ont att vara med i en lokalklubb i brukshundklubben eftersom att jag tävlar. Men då har jag inte i närheten så många ideella arbetspass till brukshundklubben som till idrottföreningen, men som ni märker har jag inte lika mycket ut. En gratis inomhuslokal med utbildad ledare som lägger upp träningen till mig och min hund det skulle vara något :).

Jag tycker att det är medlemmarna som är föreningen, det är för medlemmarna man ska arbeta för, vare det är att vara parkeringsvakt, servera mat till målbrott stora pojkar eller gå kilometers långa spår i ottan en söndag. På något sätt tycker jag att det är föreningens uppgift att arbeta för sina medlemmar och se till att medlemmarna gynnas i den förening de väljer att betala medlemsavgiften till. Annars ser jag ingen anledning att lösa medlemskap...
 Att bara vara medlem är ganska lugnt, man har inte så stort ansvar förutom att föregå som ett gott exempel när man representerar "sin" klubb.
Våra hockeypojkar tackar för maten, buar inte till motståndare, plockar upp efter sig i omklädningsrummet och tackar funktionärer och motståndare efter match. Det samma gäller på hundtävlingar, man hånskrattar inte till de andra tävlingsekipagen, man tackar domaren efter avslutad tävling eller sina medtävlanden vid prisutdelningen, man pratar inte skit om andra klubbkompisar eller funktionärer, man visar hänsyn till varandra under träningar och man plockar upp efter sin hund och man plockar undan de saker man använder i sin hundträning.
Det är alla medlemmars ansvar att jobba för en god stämning!!!

Nu kommer min lillkille hem och han vill ut i skogen och grilla korv, så det är bara att klä på sig och koppla hundarna och häva sig ut i skogen med unge och hundar, mitt underbara liv i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar