torsdag 28 augusti 2014

Höstrusk

det närmar sig älgjakt, på söndag åker sambon iväg för några dagars lugn och ro_ älgjakt, jag vakar av på måndag så det blir nog bra. Under älgjakten blir jag lite begränsad i mitt sätt att vara i skogen, jag får verkligen fundera var jag ska lägga spår och var jag ska ta mina skogspromenader, nu i början av jakten brukar jag hålla till på Lappberget, efter asfaltbanan. Det finns tyvärr alldeles för många skjutgalna människor i skogen i början av september.
 Jag har hunnit med tre föräldrarmöten, det ena kändes ju förträffligt bra, det andra som jag misstänkte, tyvärr! Så nu blir det att skriva några mail och hoppas att det blir någon ordning på alltihop, egentligen tror jag väl inte på förbättring och jag börjar faktiskt förstå att de har varit/är massflykt för både elever och lärare till andra skolor.
 Egentligen går det att relatera till mitt jobb för det är vissa aker man måste göra, som till exempel dokumentation, uppföljning och att följa uppsatta mål. När inte sånt görs av kollegorna blir man ju tokig! Inom mitt jobb kan kontraktioner blir resultatet av ett dåligt arbete för lärarna syns det inte lika tydligt men är minst lika illa...

 Idag väntar Kalix veterinärstation och mammas bruna vän ska till doktorn, hans allmäntillstånd är försämrat och han verkar samla på sig vätska eller att han på något sätt blir svullen över nästan hela kroppen. Vi håller verkligen tummarna att det inte är något allvarligt! Lite smått börjar jag väna mig med att världens bästa veterinär har bytt banan och vi har inte möjligheten att ha henne kvar som vår privata veterinär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar