torsdag 1 januari 2015

Årets första dag

Sitter och läser min "Årskrönika" från 2013, men orkar inte skriva på samma sätt under 2014, året har varit och farit, vi lägger det till handlingarna.

 Istället sitter jag och grovplanerar 2015, ett helt nytt år ligger framför oss.
Jag har som mål att tävla lydnadsklass 3 och få LP3 med min lilla hyena, inom brukset är målet att bli uppflyttad till Elitklass inom spåret. För att komma till start i högreklass spår ska jag anmäla mig på hundläger och det lutar mot ett fyra dagars läger i Piteå i början av juni, för Tåme läget blir lite svårt att få ihop med min familj, semester och kostnad. Visst skulle en vecka hundträning vara en dröm att få delta på, men jag är inte där i mitt liv just nu. Jag har så många andra att ta hänsyn till så det får jag vänta med några år och kanske en hund. Men "Piteå lägret" är inte fy skam, det hörs vara bra instruktörer i de grenar jag är intresserad att gå så det blir bra! I januari ska man anmäla intresse och hoppas att man kommer med. Jag behöver något att se fram emot då det gäller hundträningen och jag börjar komma upp i de klasserna då min egna kunskap inte räcker till, så det blir bra att gå på kurs.
Förutom tävlingar och kurser ska Gina och jag på våra första hemvärnsövningar där den första kommer att vara en vinterövning i slutet av februari, det kommer ju att bli väldigt spännande, för det är en stor övning med Överkalix, Kalix och Haparanda. Dessa orter heter säkert något på "militär" språk men det kan jag inte ännu.

En annan plan/dröm är att vi ska ta oss iväg på en semestertripp under sommaren. I mitt huvud är redan rutten planerad, men den kan bli svårt att genomföra för jag har semester andra perioden i år MEN det är sista året vi kan ta ut föräldrardagar på Lucas så det ska nog gå att ordna med långledigt under sommaren :)
 Så planen är bilsemester genom Sverige, anhalter är Härnösand/Sundsvall, Västerås, Värmland/Sunne, Trollhätan, Kålmården, Stockholm och hem igen. Jag har som räknat med att det bara blir killarna och jag. Tjejerna är inte så noga att följa med oss nå längre. Var sak har sin tid och nu är tiden då tjejerna helst inte är med oss :*(

Annars är det väl olika Ishallar och Fotbollsplaner vi ska hänga vid och förhoppningsvis renovera lite i vårt hus i skogen. Frida ska söka in på gymnasiet och det verkar ut som det blir Luleå och då blir vi bara fyra hemma under veckorna. Jag har inga planer att byta jobb eller studera.
 Livet rusar fram fast man inte planerar så mycket, det kommer och går utan att man egentligen kan styra så mycket.
 Jag hoppas att Matilda ska ta tag i skolan och bli lite mognare i sitt sätt att tänka och prioritera, hon blir myndig i juni och jag kan inte förstå var tiden har tagit vägen. Jag försöker släppa efter bandet på total kontroll men bandet verkar ha "karotcha" i sig ?! Jag skulle verkligen önska att det gick att donera förstånd till sina barn...

Det känns ut som om 2014 har varit ett lagom år för mig, jag hoppas att 2015 blir aningens bättre och aningens lugnare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar