fredag 30 januari 2015

Davvi Dallu

Va fan när vi ändå är igång så bokade vi en vårresa till, det blir en långweekend till Björkliden och Davvi Dallu :)
 Livet är för kort för att gå hemma och gräva ner sig, nu ska vi resa och det är tillsammans (Fridolina får vi nog muta eller tvinga med oss).
Davvi Dallu är ett prisvärt vandrarhem som ligger i Björkliden, det blir fyra dagar skoterkörning och frisk luft som gäller i mitten av april, helgen före Kåbdalis, egentligen lite nära inpå, men vad gör väl det? Kan vissa barn få ledigt 10 dagar och åka utomlands borde väl mina få ledigt fyra dagar för att åka till fjälls?

dallu photo: Davvi Dallu 09 100_0917.jpg
 
 

 
 
Jag tror det är fyra år sen vi var sist iväg med skotrarna på en vårvinter tripp, äntligen tar vi oss iväg igen, boende kostar ca 1000 kronor/natt så det är inte så mycket att säga till om, dock är det ju väldigt enkelt endast ett rum med sex sängar i men vi är ju inte i Björkliden för att vara inomhus.
 Nu måste jag bara hitta mig en skoter, det där emot är ju inte lika billigt :)
Eftersom Matilda tog skoterkörkortet förra året har hon övertagit min gamla Yamaha så nu måste jag hitta mig en ny kompis att åka på äventyr med, eftersom att jag inte kan så mycket mer än att tanka en skoter så är det upp till min sambo att bestämma vad jag ska ha för något och han i sin tur är ju så precis och mindre snabb så det är inte så lätt att hitta något bra, ofta hinner skotern bli såld innan han kommit till skott :)
 
 

 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Va härligt med en fjällsemester! Klart de borde då ledigt för fyra dar ! Åh vill med till fjälls :/ avundsjuk nu.. Hehe

    SvaraRadera
  2. Men å så härligt Klart ni ska ha fina dagar i till fjälls. =)

    SvaraRadera