lördag 10 oktober 2015

Nu får det vara nog!!!!

Jag såg det komma, men har valt att blunda för det nu i nästan sju månader. På något sätt är det lättare att fly än illa fäkta. I hopp att vilseleda mig själv har jag på ett skämtsamt sätt lurat in mina vänner i denna onda cirkel, fått dem att hoppa på tåget och vara med. Grejen har växt och byggts på sig och snart är det ohanterligt det värsta är att detta är inte första gången jag gör så här. Istället för att ta saker och ting på allvar har jag invaggat mig själv och andra i en falsk förhoppning om framtiden och olika arrangemang en framtidstro på mina gamla förmågor....
STOP, stanna nu är det nog, jag har insett att detta inte försvinner av sig själv det är dags att spotta i nävarna och börja agera, vågen har tickat upp alldeles för mycket hittills åtta kilo och den verkar inte stanna och vända av sig själv utan fortsätter i samma riktning som tidigare. Kan upplysa intresserade läsare att ALLA mina byxor som är utrustad med knapp är på gränsen till för små eller så har de helt enkelt redan blivit för små, förstår ni känslan?!?!??!
 Det finns ju en hel djungel med dieter men jag kommer att köra på en kombination med focus på tallriksmodellen och Viktväktarna för det är den metod jag tror på. Ska anlita min arbetskompis som är värsta proffset på just den metoden. Målet är högt och än så länge hemligt bara mina medberoende vänner vet om det och så får det vars ett tag till..,

Alla ni läsare som hänger med mig snälla bjud inte på något sött och gott när jag kommer på besök, inte ens när jag drägglar som en blandning mellan labrador och Sankt bernadshund...

Hela världen är i kaos och mitt största problem är att jag blivit tjock(are) i-landsproblem och egoistiskt gjort av en mindre bra medmänniska.

2 kommentarer:

  1. Det är inte egoistiskt att fokusera på din hälsa och välbefinnandet. Tuuut! Nu kör vi! =)
    Funderar på...Ska vi satsa på tjejklassikern?

    SvaraRadera
  2. Heja! Hoppas på snö & skidor i vinter =)

    SvaraRadera