fredag 2 oktober 2015

Flyttning

Frida och jag lyckades tömma källarlägenheten som planerat och klockan 17:00 var det vi hade med oss till Tuna uppackat och på rätt ställe, eftersom det inte bott någon där på några månader så luktade det avlopp och lägenheten var inte urstädad sedan den var tapetserad så vi fick börja med att städa den, men det gick relativt bra och det blev så fint när vi var färdig. Imorgon har vi bokat släp på OKQ8 så då åker vi med soffa, bord, fåtölj, säng, matbord och andra småsaker. Jag älskar lägenheter, blir som kär i flera stycken, först Matildas och nu Fridas, jag skulle lätt kunna bo i de om jag var själv (med Gina så klart). Synd att jag inte hinner vara hos dem lika mycket som jag hade velat, det hade nog varit bättre om jag varit mer hemmakär...
 Brolle var lika bra som alltid, AnnaLena hade två biljetter till hans show på Kulturens Hus och eftersom hennes egentliga sällskap fick förhinder fick jag bli hennes reserv kompis. Vi hade dubbel lyxat till det och bokat hotellrum på Savoj och middag på Clarion Sens. Ryggen fixade det ganska bra, jag har ont på nätterna, men idag har jag inte tagit några värktabletter, min förhoppning är att jobba på tisdag-fredag.
 Rudi har åkt hem så nu har vi bara Gina här hemma, det är en stor skillnad att ha fyra hundar mot en snäll lydig Gina. Mamma var nöjd med sin resa, men glad att vara hemma igen.
Helgen består av lugn och ro och en lite tripp till Luleå i morgon, annars ska vi bara ta det lugnt och vara hemma. Ska försöka lägga spår till Gina, om de inte jagar hela helgen. Kanske skulle ta och fara på allmänträningen å söndag och träna platsliggning med skott, jag måste ju börja någonting med denna hundträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar