tisdag 20 oktober 2015

Trött och mkt jobb

För att kunna vara hemma med barnen under deras höstlov blir det lite intensivt med jobbnätter veckorna före, men det är ju självförvållat och jag har ju varit sjukskriven tre veckor innan denna mastiga period och sen blir jag långledig 11 dygn efteråt så det blir ju perfekt. Jag gillar detta med Timecare att jag som anställd för se över och inom vissa ramar planera in min arbetstid till min fritid och inte tvärtom.
 I helgen väntar vin och bubbel hos min gamla vän AL(ko) med några andra gamla vänner, det ska bli himla trevlig för det är länge sen jag umgicks med dem och väldigt länge sen jag drack vin och bubbel. På söndag väntar en hockeycup i Kalix med Oscars gäng, tre matcher och sedan eventuella placerings matcher, enligt spelprogrammet blir det en lång och utdragen cup med matcher 9:00, 12:30 och 16:00, finalerna drar igång efter 19:00. Oscar kom ju med på Höstcampen som Luleå Hockey anordnar så vi åker från Kalix till Luleå och är där till på torsdag, mycket hockey blir det för stor sonen. Det ska blir roligt att vara i Luleå några dagar, att få se något nytt och göra lite andra saker än vad vi annars gör. Lucas har önskat sig rampen på Örnäset, bad i Nordpoolen och fika på stan.

 Motion eller bara en timmes promenader varje dag och endast godis/sött på lördag kör jag med sen förra veckan och det går bra, så det är bara att fortsätta även denna vecka. Jag vet att det går bra för en av mina medberoende så det är ju bra att vi kan följas vid och peppa varandra, kanske till och med tävla lite mot varandra, man vill ju inte vara den som är sämre ;)
 Tröttheten visar sig med att jag är väldigt känslig och mina känslor är som kulan i ett roulette. För mycket tankeverksamhet under kvällstid göt att sömnen får sig en törn. Nåja det ger väl med sig så småningom, tur att jag inte kräver åtta timmars sömn.


2 kommentarer:

  1. Jag har ju alltid förvånats över hur lite sömn du klarar dig på. Lite mer morgonpigg har jag ju blivit med åren men med bara några få timmar sömn (och för mycket grubblerier) är jag en urvriden trasa dagen efter. Försök nu hitta balans med trötthetsbekymren. Kram
    PS. Två promenader per dag gör susen... ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Går sämre här. Men få iaf in promenaderna o träningen. Men inget minus på vågen :( Vi kämpar på!

    SvaraRadera