torsdag 7 februari 2013

promenad, promenad och åter promenad

Bagarvägen, Tallviksvägen, Rönnvägen, Falkvägen, Ringvägen och Bagarvägen...

Snart dax för dagens promenad.
Hur jag kan bli less dessa promenader, ofta efter samma väg i samma tempo på samma tid kväll efter kväll...
Men jag ska vara glad att jag har två ben och att jag kan promenera och jag vågar gå ut alldeles själv efter mörkrets inbrott utan att känna rädsla för ett och annat som lurar i mörkret.
Mitt fina Överkalix <3





Snart har vi Årsmöte igen ännu ett år har passerat och detta är ett år jag är ganska stolt över!!!
Ett år då min känsla varit att vi utvecklas framåt efter varje styrelse- och medlemsmöte vi haft, trots en del tjorv. Med oss till nästa år tar vi en ny logga, en ny fin klubbjacka, två nya allmänlydnadsinstruktörer, ett nytt studieförbund, helt nya sektorer/kommittéer, nya medlemmar och en hel bunt med nya tävlingsekipage.

Det vi ska utveckla under 2013 är utbildningssektorn/kommittén.
Nya friska vindar som styr upp kursverksamheten som ska passa alla i vår lilla klubb.

Vi ska anordna fyra tävlingar under två dagar och det är också något som den enskilde sektorn ska få arbeta ihop, en sektor med personer som styr upp våra tävlingen med hjälp från oss andra.
Jag hoppas att vi kommer kunna anordna någon lyd 1 under sommaren och hösten.

Förhoppningen är en inofficiell hundutställning under 2013.

Gina och jag hoppas komma igång med bevakningsträningen under våren/sommaren.
Spårskogen lockar med kaffe och korv medan spåren ligger, lydnadsträning upp på klubben helt allena och tillsammans med massa andra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar