måndag 4 februari 2013

Styrketräning pass 1

Då var det gjort, Carina och jag har startat upp med styrketräning.
Carina gör programmet och jag härmar henne så gott jag kan, hon är lite starkare än jag men det ska vi nog ändra på :)

Som kommunanställd har vi tillgång till ett gym som duger för mig så där har vi svettats i en timme, gått igenom många av kroppens muskler så nu är jag nöjd.
Målet är styrketräning minst en gång i veckan och minst 60 minuter + uppvärmning.

I lördags skadade Gina sig igen!
Den här gången var det frambenet som fick sig en redig smäll, ett tag på lördagnatt trodde jag hon fått något cerebralt eftersom vänster framben bara pendlades framåt  och hon var som vinglig på benen, jag trodde hon skulle dö!!! Hystrisk??? OJ ja som fan!!!

Nåja vi hade turen att Anna-Maria hade jouren så vi fick komma in till stationen i Bränna, A-M lokaliserade smärtan till bogen så idag ska vi på röntgen för att se så det inte är en spricka i bogen, jag hoppas kunna få ett litet uttalande om armbågarna då hon ändå ska röntgas i de regionerna.
Har jag riktigt tur så går denna gång under förra självriskperioden då det var bakbenet som fick sig en smäll.
Min stackars älskade hund som är alldeles för vild för sitt bästa och dumma, dumma jag som inte fattar det!!!

Kalix distriktveterinärstation kl 14:00...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar